Śniadanie … dlaczego takie ważne??? Print
Zdrowie i Uroda
Piątek, 20 lutego 2015 09:17

b_150_100_16777215_0___images_stories_2015-02_snia001.jpgO tej porze roku, kiedy za oknem szaro i brakuje słońca, warto pomyśleć o tym, co może wspomóc nasz organizm i dodać pozytywnej energii. Warto przyjrzeć się naszemu menu. To co jemy, i o jakich porach, może w znaczący sposób wpłynąć nie tylko na nasze ogólne zdrowie, ale także samopoczucie i nastawienie do codziennych działań.

 

Od czego zacząć?
Na pewno od dobrze skomponowanego śniadania. Powinny się w nim znajdować ziarna, pestki, np: dyni, słonecznika, sezam, siemię lniane, migdały, orzechy świeże i suszone owoce: jabłka, gruszki, śliwki, morele, rodzynki. Produkty te mają bardzo dużo makro- i mikroelementów, a także witamin. Są bogate w błonnik, a to poprawia naszą przemianę materii.Takie też śniadanie może poprawić nam humor, bo to produkty, które podnoszą nam poziom endorfin. gdy na przykład będzie składać się produktów podnoszących poziom endorfin.
Po takim śniadaniu na duszy na pewno będzie lepiej.Warto również spożywać o poranku produkty przyrządzane na ciepło. Takie śniadanie na pewno da nam siłę na wyście z domu.Dlaczego śniadanie jest najważniejszym posiłkiem w ciągu dnia? Jest motorem napędzającym nasz organizm do działania na cały dzień.
b_150_100_16777215_0___images_stories_2015-02_snia004.jpgPo nocy spada poziom glukozy (cukru) we krwi – spożycie pożywnego śniadania, powoduje, iż poziom cukru łagodnie podnosi się, dzięki czemu jesteśmy w stanie jasno myśleć, uczyć się i pracować;Godziny poranne są czasem maksymalnej aktywności energetycznej układu pokarmowego,
w tym również żołądka, który wydziela duże ilości kwasu solnego, aby móc efektywnie strawić pożywienie.
Jeżeli nie zjemy rano śniadania – nadmiar kwasu żołądkowego może przyczynić się do powstania wielu chorób takich jak zgaga, nadkwasota, refluks, nadżerki, a nawet wrzody żołądka.W okolicy południa najbardziej aktywny jest nasz mózg, który, aby móc efektywnie pracować, potrzebuje paliwa – tym paliwem jest glukoza. Gdy odpuścimy sobie pożywne śniadanie, mózg nie dostanie odpowiedniej dawki glukozy i w godzinach południowych możemy czuć zmęczenie, senność, spadnie mam poziom koncentracji.

www.facebook.com/rynek19

b_150_100_16777215_0___images_stories_2015-02_snia002.jpg